Cool Link's Mesti Clicks!

Friday, May 4, 2012

Nice Gadget Beb! - Swiss Army Knife Untuk Kanak-Kanak

Apabila disebut Swiss Army Knife, mungkin ramai yang akan menggaru kepala memikirkan apa kejadahnya pisau tu. Akan tetapi, jika disebut mengenai pisau McGyver ramai pasti kenal akan alat multi-tool yang mengandungi pisau lipat, gunting kecil, cork opener dan kadangkala dilengkapi juga pengorek telinga.


Kali pertama aku memegang pisau unik adalah ketika berusia 7 tahun milik abang aku. Ketika itu aku sendiri tak tau apa namanya so aku pun ikutlah panggil pisau McGyver seperti yang biasa disebutkan orang lain sehinggalah masa aku form 2 baru aku tau namanya Swiss Army Knife menerusi satu slot jenaka deejay Hitz.fm. Aku dah agak ramai yang seusia mesti pernah kena marah dengan bapak korang kan sebab suka-suki main pisau ni masa kecik-kecik dulu?.


Well, itu dulu. Sekarang ni budak kecik umur 3 tahun ke atas pun sudah ada pisau McGyver-nya yang tersendiri. Cuma ianya takde pisau tajam jer. Oleh itu risiko anak kecil ini dimarahi bapak mereka ini amatlah tipis. Comel kan?. Kepada ibu bapa yang selalu tercicir sudu dan garpu anak-anak kecil mereka pisau McGyver ini mungkin pilihan terbaik kerana ianya dua dalam satu.






Sumber : ThinkGeek

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Ke Mana Tu?

Mana Nak Pergi Hah?