Cool Link's Mesti Clicks!

Wednesday, May 2, 2012

Comel Dowh! - Pesawat Komersil Bertemakan Hello Kitty!

Kartun seekor kucing comel dari London yang diperkenalkan pada tahun 1974 oleh syarikat Jepun iaitu Sanrio, Hello Kitty merupakan antara salah satu watak fiksi kucing paling terkenal di dunia selain Doraemon yang juga diterbitkan dari negara yang sama.


Baru-baru ini sebuah syarikat penerbangan dari Taiwan, EVA Air telah melancarkan tiga buah pesawat Airbus A330-300 yang dihiasi khas dengan corak dan lukisan bertemakan Hello Kitty. Ianya bertujuan untuk memperkasakan dan meningkatkan lagi industri pelancongan negara pulau yang kian merosot. Pesawat tersebut akan beroperasi di beberapa lokasi bandar utama Asia Timur dan Barat Pasifik iaitu di Korea, Jepun, Taiwan, Hong Kong dan Guam.


Selain badan luarannya dihiaskan dengan tema Hello Kitty. Menu hidangan on-board, sudu garfu dan pelapik kepala kerusi penumpang juga bertemakan Hello Kitty. Malahan kaunter pembelian tiket di lapangan terbang juga turut dihiaskan mengikut tema yang sama. Cuma yang bukan bertemakan Hello Kitty tu amoi pramugarinya sajer. 











Sumber : Dailymail

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Ke Mana Tu?

Mana Nak Pergi Hah?