Cool Link's Mesti Clicks!

Wednesday, April 11, 2012

Tujuh Keajaiban United Kingdom! Menarik!


Sebut saja pasal United Kingdom aku yakin ramai especially orang-orang KL atau Malaysian suburbist akan mendabik dada kononnya tahu sangat pasal negara bekas penjajah kita ini. Aku bajet agak-agak yang mereka tahu pasal UK pun adalah EPL, Prince William, Brit-Rock Band, Katie Price dan segala macamlah benda fabulous kegilaan golongan atasan. Yelah, terlalu banyak legasi yang ditinggalkan oleh negara tersebut dari penggunaan bahasa Inggeris, permainan bola sepak, ragbi, alat muzik moden (piano, accordion, etc.), office ethic, pentadbiran moden, getah, kelapa sawit, carigali petroleum, kemeja kot, tali leher dan tidak terkecuali penggunaan kereta, kereta api, kapal stim dan pesawat sebagai pengangkutan meskipun dicipta oleh negara serumpun mereka iaitu Amerika tetapi yang bertanggungjawab membawa teknologi tersebut ke sini.

Terus terang aku nyatakan, aku bukanlah pemuja negara ini tetapi tidak salah bagi aku menyampaikan sedikit fakta menarik mengenai negara bekas kuasa besar kurun ke-18 dan 19 ini.


Sumber : Visual.ly

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Nak Ke Mana Tu?

Mana Nak Pergi Hah?